DÖK
HÍREK
VERSENYEK
ANGOL nyelvű házi szavalóverseny:
évfolyam:
Tanuló neve | Osztálya | Verseny neve | Helyezés | Felkészítő tanár |
Nagy Loretta | 5.a | ANGOL nyelvű házi szavaló | I. | Szilvássy Terézia |
Kovács Kristóf | 5.a | ANGOL nyelvű házi szavaló | II. | Koncsol-Thuróczy Krisztina |
Broda Bella | 5.a | ANGOL nyelvű házi szavaló | III. | Koncsol-Thuróczy Krisztina |
- évfolyam:
Tanuló neve | Osztálya | Verseny neve | Helyezés | Felkészítő tanár |
Sárosi Gréta | ANGOL nyelvű házi szavalóv. | I. | Szabó Mária | |
Szocska Vilmos | ANGOL nyelvű házi szavaló | II. | Koncsol-Thuróczy Krisztina | |
Flekács Márton | ANGOL nyelvű házi szavaló | III. | Szabó Mária |
Balázs Győző Református Líceumban tartott ANGOL nyelvű szavalóverseny:
5-6. évfolyamon:
Helyezés: | Név: | Osztály: | Felkészítő tanár: |
III. | Sárosi Gréta | 6.a | Szabó Mária |
V. | Flekács Márton | 6.a | Szabó Mária |
VI. | Broda Bella | 5.a | Koncsol-Thuróczy Krisztina |
KÜLÖNDÍJ | Nagy Loretta | 5.a | Szilvássy Terézia |
- 11.30. Tapolcai kiselőadás verseny ANGOL nyelven
5-6. évfolyamon:
Helyezés: | Név: | Osztály: | Felkészítő tanár: |
I. | Ábri József | 6.a | Szabó Mária |
I. | Szocska Vilmos | 6.a | Koncsol-Thuróczy Krisztina |
I. | Maczkó Levente | 6.a | Koncsol-Thuróczy Krisztina |
I. | Szent-Imrey Bálint | 6.a | Koncsol-Thuróczy Krisztina |
II. | Rostás Réka | 5.a | Koncsol-Thuróczy Krisztina |
III. | Flekács Márton | 6.a | Szabó Mária |
III. | Szabó Tamás | 6.a | Szabó Mária |
V. | Kovács Kristóf | 5.a | Koncsol-Thuróczy Krisztina |
7-8. évfolyam:
Helyezés: | Név: | Osztály: | Felkészítő tanár: |
I. | Mikó Vivien | 8.a | Bujnóczky Tamás |
II. | Nagy Melissza | 8.a | Kersch Emese |
IV. | Révész Sára | 8.a | Kersch Emese |
- 11.30. Tapolcai kiselőadás verseny MAGYAR nyelven
7-8. évfolyam:
Helyezés: | Név: | Osztály: | Felkészítő tanár: |
I. | Juhász-Unger Kristóf | 7.a | Sztojalovszky Gáborné |
Bolyai MAGYAR anyanyelvi csapatverseny Nyerő négyes nevű csapata
Helyezés: | Név: | Osztály: | Felkészítő tanár: |
10. | Győr Bernatett | 8.a | Tarjáni Gábor |
Gyulai Réka | |||
Kovács Vanda | |||
Révész Sára |
Rónai MEGYEI ANGOL szavalóverseny (városi versenyből továbbjutók közül)
Helyezés: | Név: | Osztály: | Felkészítő tanár: |
V. | Sárosi Gréta | 6.a | Szabó Mária |
2016.12.06. ANGOL nyelvű MEGYEI karácsonyi verseny
1-2.évfolyam:
Helyezés: | Név: | Osztály: | Felkészítő tanár: |
I. | Szövördi Bodza | 1.a | Mártonné Juhász Andrea |
Marossy Emma | 1.a | Jordán-Szemán Olívia | |
Sándor Botond | 2.a | Nagyné Markó Andrea | |
Szabó Rebeka | 2.a | Mártonné Juhász Andrea |
3-4.évfolyam:
Helyezés: | Név: | Osztály: | Felkészítő tanár: |
II. | Hulényi Anna | 3.a | Négyesiné Perényi Zsuzsa |
Zupkó Krisztina | 3.a | Pázmándi Anna | |
Sándor Ábel | 4.a | Négyesiné Perényi Zsuzsa | |
Jezsó Márton | 4.a | Pázmándi Anna |
5-6.évfolyam:
Helyezés: | Név: | Osztály: | Felkészítő tanár: |
III. | Szövördi Hanna | 5.a | Koncsol-Thuróczy Krisztina |
Bihari Bettina | 5.a | Szilvássy Terézia | |
Flekács Márton | 6.a | Szabó Mária | |
Szent-Imrey Bálint | 6.a | Koncsol-Thuróczy Krisztina |
7-8. évfolyam:
Helyezés: | Név: | Osztály: | Felkészítő tanár: |
IX. | Gönczi Réka | 7.a | Szabó Mária |
Pál Zoltán | 7.a | Szilvássy Terézia | |
Kovács Vanda | 8.a | Bujnóczky Tamás | |
Göndri –Nagy Szilárd | 8.a | Szilvássy Terézia |
CSORBA GYŐZŐ megyei FÖLDRAJZ VERSENY
Helyezés: | Név: | Osztály: | Felkészítő tanár: |
III. | Veréb Zsolt | 8.a | Klaj Sándorné, Szabó Mária |
CURIE megyei KÖRNYEZETVÉDELMI
csapatverseny
Helyezés: | Név: | Osztály: | Felkészítő tanár: |
II. | Göndri-Nagy Szilárd | 8. a | Klaj Sándorné, Fülep Teofil |
II. | Jezsó Bálint |
8. a |
|
II. | Veréb Zsolt |
8. a |
LANGWEST ORSZÁGOS ANGOL NYELVI VERSENY eredményei
- kategória: 5-6. évfolyam 119 versenyzőből
Max. pont: 80 pont
Helyezés | Pontszám | Név | Osztály | Tanára | Megjegyzés |
2. | 78 p | Végső Dániel | 6.a | Szabó Mária | szóbelire továbbjutó |
3. | 77 p | Maczkó Levente | 6.a | Koncsol-Thuróczy Krisztina | szóbelire továbbjutó |
4. | 76 p | Bányai Gabriella | 6.a | ||
6. | 74 p | Ábri József | 6.a | Szabó Mária | |
6. | 74 p | Flekács Márton | 6.a | Szabó Mária | |
7. | 73 p | Békési Dávid | 5.a | Koncsol-Thuróczy Krisztina | |
7. | 73 p | Lovas Léna | 5.a | Szilvássy Terézia |
|
7. | 73 p | Rostás Réka | 5.a | Koncsol-Thuróczy Krisztina |
|
8. | 72 p | Sárosi Gréta | 6.a | Szabó Mária | |
8. | 72 p | Bihari Bettina | 5.a | Szilvássy Terézia |
|
9. | 71 p | Kovács Kristóf | 5.a | Koncsol-Thuróczy Krisztina | |
9. | 71 p | Szathmári Levente | 5.a | Koncsol-Thuróczy Krisztina | |
9. | 71 p | Szent-Imrey Bálint | 6.a | Koncsol-Thuróczy Krisztina | |
9. | 71 p | Szocska Vilmos | 6.a | Koncsol-Thuróczy Krisztina | |
12. | 68 p | Khan Ashton | 5.a | Szilvássy Terézia | |
15. | 65 p | Jurecska Gábor | 5.a | Szilvássy Terézia |
III. kategória: 7-8. évfolyam 105 tanulóból
Helyezés | Pontszám | Név | Osztály | Tanára | Megjegyzés |
5. | 85 p | Gönczi Réka | 7.a | Szabó Mária | szóbelire továbbjutó |
- kategória: középiskola 212 tanulóból
Helyezés | Pontszám | Név | Osztály | Tanára | Megjegyzés |
8. | 81 p | Gyulai Réka | 8.a | Szilvássy Terézia |
ANGOL
TESZTMEGOLDÓ
HÁZIVERSENY
EREDMÉNYEI
a ktny
Helyezés | Tanuló neve | Pontszáma:
25 pontból |
Felkészítő tanára |
I. | Nagy Loretta | 23 p | Szilvássy Terézia |
II. | Szathmári Levente | 22 p | Koncsol-Thuróczy Krisztina |
III. | Kövér Gergő | 21 p | Szilvássy Terézia |
- b tagozat
Helyezés | Tanuló neve | Pontszáma | Felkészítő tanára |
I. | Varga Balázs | Koncsol-Thuróczy Krisztina | |
II. | Szendrei Bereniké | Koncsol-Thuróczy Krisztina | |
III. | Mátyás Levente | Koncsol-Thuróczy Krisztina |
- a ktny
Helyezés | Tanuló neve | Pontszáma:
25 pontból |
Felkészítő tanára |
I. | Ábri József | 24 p | Szabó Mária |
II. | Szabó Tamás | 23,5 p | Szabó Mária |
III. | Juhász-Unger Panna | 23 p | Koncsol-Thuróczy Krisztina |
- a ktny
Helyezés | Tanuló neve | Pontszáma:
50 pontból |
Felkészítő tanára |
I. | Gönczi Réka | 45 p | Szabó Mária |
II. | Geiszler Balázs | 41 p | Szabó Mária |
III. | Zupkó István | 40 p | Szilvássy Terézia |
- a ktny
Helyezés | Tanuló neve | Pontszáma:
50 pontból |
Felkészítő tanára |
I. | Gyulai Réka | 42 p | Szilvássy Terézia |
II. | Győr Bernadett | 41 p | Szilvássy Terézia |
III. | Mikó Vivien | 40 p |
Bujnóczky Tamás |
Farsangi totó
A megoldásokat csütörtökig dobhatjátok be (névvel, osztállyal) a
portán található dobozba.
A helyes megfejtést beküldő tanulók pénteken sorsoláson
vesznek részt. Nyeremény: édesség!
1. Melyik keresztény ünneppel kezdődik a farsangi időszak?
a – karácsony b – vízkereszt c – újév
2. Kinek a neve köti össze a farsangot Dorottyáéval?
a – Kanizsai Dorottya b – Csokonai Vitéz Mihály c – József Attila
3. Melyik nappal záródik a farsangi időszak?
a – torkoscsütörtök b – hamvazószerda c – áldozókedd
4. Melyik néphez kötődik a busójárás hagyománya?
a – cseh b – sváb c – sokác
5. Mit jelent farsang idején ez a szó: alakoskodás?
a – hazudhatunk b – más bőrébe bújhatunk c – rajzolunk
6. Ki volt Cibere vajda?
a – a böjt megtestesítője b – erdélyi fejedelem c – fázós ember
7. Cibere vajda ellenfele:
a – a török szultán b – Konc király c – Forró
8. 2017-ben melyik napon ér véget a farsangi időszak?
a – 02.24. b – 02.28. c – 04.16.
9. Mit jelent a „batyus bál” kifejezés?
a – a helyszínen öltözünk át b – batyuval a hátunkon táncolunk
c – az ételt-italt magunk visszük
10. Mi a „farsang farka”?
a – a farsangi időszak utolsó 3 napja b – farsangi fánk
c – népszokás: a vénlányok és vénlegények kicsúfolása
Makettek az üvegfalon túl
December eleje óta látható az iskolánk egyik kiállító vitrinjében a Miskolci Makettezők Egyesületének makettjei. A mini kiállításról Kovács György makettezőt Szent- Imrei Bálint 6.a osztályos tanuló kérdezte.
Mit láthatunk a vitrinben?
A Miskolci Makettezők Egyesület pár tagjának a munkáját állítottuk ki, hogy kedvet kapjanak a gyerekek a makettezéshez. A kiállított darabok 3 csoportra oszthatóak: eredeti járművek:autók, repülők méretarányos makettjei; fantázia makettek: robotok és űrhajók; figurák: katonák, sci-fi szereplők.
Mi a makettezés lényege?
A makettezés lényege, hogy olyan lekicsinyített, ún. az eredetivel méretarányos darabokat hozzunk létre, amely lehetőleg a legapróbb részletekig megegyezik az eredeti modellel. A gyártó az előre kiöntött műanyag alkatrészeket úgynevezett öntőkereteken hozza forgalomba. Található a dobozban összeállítási rajz és festési utasítás is. Ezeket az alkatrészeket ragasztjuk össze és festjük le. A vitrinben található ilyen vásárolható készlet is, ha valaki kedvet kapna ehhez a hobbyhoz.
Ha jól értem, akkor a makettek nem alkalmasak játékra, csak nézegetni, gyönyörködni lehet bennük.
Igen, nagyon törékenyek, vékony műanyagból öntik ki a részeket. A makettek nem modellek, nem működőképesek. De van a makettezésnek egy olyan ága is, ahol különböző, a környezetünkben található „hulladékokból” áll össze a makett. Én is ezt a műfajt szeretem a legjobban, fantáziámat ez mozgatja meg a leginkább. Ez a sci-fi világa, különböző űrhajókat, robotokat készítek. A felső polcon látható Robomaus elnevezésű díjnyertes robotom, amit különböző elektronikai hulladékokból építettem össze is ilyen fantázia darab.
Mit lehet felhasználni az ilyen fantázia makettek elkészítéséhez?
Régi billentyűzettől kezdve, egéren át egészen a villanykapcsolóig bármit fel lehet lelni a hulladékok között. A számítógépes egér például már az én védjegyemmé vált, a legtöbb makettemben fellelhető. Talán a gyerekek számára ez a legkönnyebben elsajátítható műfaj, az alkatrészektől függően még akár a vele való játékot is kibírná.
Az összeépítést követi a festés?
Részben, de vannak makettek, amik több színűek és menet közben kell festeni az egyes részeket, gondolok például az autókra.
Milyen eszközökre van szükség a makettezéshez?
Reszelő, csipesz, csípőfogó, olló, ragasztók, festékek, ecsetek. Ezeket az interneten vagy szaküzletben érdemes megvenni.
A figurák hogyan készülnek?
A szakboltokban, interneten lehet őket készen megvásárolni, ezek előre kiöntött figurák, amelyeket nagyon aprólékos munkával kifestenek és talapzatra helyeznek. A kézügyesség itt is fontos. De olyan makettező társam is akad, aki maga készíti hőre keményedő gyurmából a figurát. A kiállított Yoda mester is így készült.
Mennyi idő kell egy makett elkészítéséhez?
Az makettől és makettezőtől is függ, de az időigényesebb darabok hónapokig készülnek.
Kiknek ajánlja ezt a hobbyt?
Leginkább olyan tanulóknak lesz sikerélménye, akik már elég nagyok ahhoz, hogy akár önállóan is tudjanak dolgozni, de a szülő segítségével és odafigyelésével, akár közös családi programként is el lehet kezdeni már 8-9 éves korban. A kézügyesség, kitartás, fantázia mindenképp kell hozzá.
Mennyire költséges?
Egy kezdő csomagot már pár ezer forintból meg lehet venni, de a későbbiekben, amikor komolyra fordul a dolog, akkor a különböző eszközök, festékszórók, festékek nagyobb anyagi ráfordítást igényelnek.
Mondana pár szót az egyesületükről?
Taglétszámunk 20-25 fő. Különböző foglalkozásokat űzünk a mindennapokban, van közöttünk vasutas, sofőr, sörfőző, rendőr, külkereskedő. Egy lány van köztünk, ő forma 1-es pálya autókat épít. Sajnos nincs utánpótlás, kevesen tartanak ki, mivel az igazi sikerélmény csak hosszú idő után jelentkezik. Kiállításokon és versenyeken veszünk részt és magunk is szervezünk ilyeneket.
Mikor és hol lesz kiállításuk Miskolcon?
Most a 2017-es Kocsonya Farsangon február 18-19-én a Fráter György Katolikus Gimnáziumban lesz egy nagyszabású kiállításunk és több kategóriában versenyt is indítunk.
Mi történik egy ilyen rendezvényen?
20 nál több különböző kategóriában versenyeznek a kiállított darabok. Lesz makett vásár, börze, festési technikák bemutatója, papírmakettezés gyerekeknek és látványmakettezés.
Mi a látványmakettezés?
A makettezők a helyszínen készítik a makettjeiket, betekintést nyújtanak a munkafolyamatokba, technikákat lehet ellesni és persze beszélgetni.
Sok sikert kívánok a kiállításhoz, jó munkát! Képes riportunk hamarosan látható lesz a rendezvényről.
Januári DÖK-ös információink
-Az elsősegélynyújtó foglalkozásra még jelentkezhettek, csak február második
hetében indul Krisztina néni vezetésével. Kicsit eltolódott a kezdés, de akkorra sikerült a
védőnőnknek érdekes eszközöket, pl. az újraélesztéshez használt babát szerezni. Az első
foglalkozás időpontjáról majd tájékoztatlak benneteket. 4 alkalommal lesz 45-45 perc.
-A hálózati játékokkal való foglalkozás, ill. verseny február elsején szerdán fél 3-kor lesz,
Berkőné Áll Marianna tanárnőt és Bujnóczky Tamás bácsit kereshetitek a jelentkezésetekkel.
– A farsangra is megtehetitek az előkészületeket, hisz az állatjelmezes karneválunk febr.
24-én lesz. Elsősorban az ötletes, otthon készített (nem bolti) jelmezeket díjazzuk.
A csoportos felvonuláshoz válasszatok ki egy rövidebb zenét, melyre nem kell
produkcióval készülnötök, hanem érdekes bevonulással, ill. jó lenne, ha
valamilyen csattanót, vicces jelenetet előadnátok.
Egyéni jelmezeket is elfogadunk más témában, de csak az alsó tagozatban.
A két tagozat külön versenyez, az első 3-3 osztályt díjazzuk. Az egyéni jelmezek
közül az első három legsikeresebb kap jutalmat.
-A Klubszobánk kialakítása elkezdődött, ha bármelyik családnak van
hozzá fölösleges bútor felajánlása (kanapé, székek, fotelek, kisebb
szekrények, vízforraló, bögrék, függönyök, asztal), szívesen
fogadjuk. Amennyiben a szállításban tudnak segíteni, azt is
megköszönjük. Kérjük a szülőket, hogy az iskola vezetősége, vagy az
osztályfőnök felé jelezzék adományozási szándékukat!
Köszönettel a DÖK vezetősége
Dökrádió 7.a
Juhász Kristóf: Én, Juhász Kristóf kezdem az osztályom főbb tevékenységeinek
bemutatását. A hetedik évfolyam ’A’ osztálya vagyunk. Decemberben mi
mutatkozunk be nektek a dökrádióban. Osztályfőnökünk Magyarné Tóth Tímea,
létszámunk tizennyolc fő, kilenc lány és kilenc fiú. Osztályunk Jeleskedik a reál és
humán tárgyakban. Tavaly a jelenlegi létszámból hárman voltak kitűnők. Ketten
mentek el hatosztályos gimnáziumba. Kézműves dolgokkal nem nagyon foglalkozunk,
így az aulában egy tárolóban nem tudunk bemutatkozni ilyen irányban.
Homovics Krisztina: Nagyon jó az osztályközösségünk és szeretünk együtt lenni.
Nálunk sokan sportolnak, valaki hobbiként, de vannak akik versenyszerűen.
Juhász Kristóf: Kiemelném némelyik osztálytársamat. Tavaly Dely Kristóf és jómagam
az országos bajnoki címre tettünk szert atlétika sport tágban. Angolból Gönczi Réka
tavaly első helyezést ért el a megyei angol fordítás versenyen és egy szövegértés
versenyen. Matematikából Pál Zoltán és Zupkó István jeleskednek. Tavaly három
gyerek jutott be a Curie matematikai verseny területi döntőjébe. Fizikából Kótai
Dávid, Geiszler Balázs, Juhász-Unger Kristóf, Zupkó István részt vesz az idei országos
fordulóján.
Homovics Krisztina: Lukács Laura bemutatja az osztályunk sportolóit.
Lukács Laura: Dely Kristóf! Hány éves korod óta sportolsz?
Dely Kristóf: Négy évesen kezdtem el a focit a Borsod Volán csapatánál.
Lukács Laura: Értetek-e már el helyezést vagy esetleg nagyobb eredményeket?
Dely Kristóf: Voltak nagy sikereink, most a bajnokságban harmadik helyen állunk.
Lukács Laura: Tóth Réka! Mit sportolsz?
Tóth Réka: Mazsorettezek, ami egy táncműfaj illetve balettozok, de arra kevesebb
időt fordítok.
Lukács Laura: Mit szoktál más dolgot szabadidődben csinálni.
Tóth Réka: Általában otthon gyakorlok vagy a mazsorettes barátnőimmel vagyok.
Lukács Laura: Homovics Krisztina! Mit csinálsz szabadidődben?
Homovics Krisztina: Első osztályos korom óta jártam hobbiként judo edzésre és
később négy évig versenyeztem. Most lovagolni járok a Hejőmenti Lovasparkba, de
csak hobbiként. Szoktam a szüleimmel futni járni és már futóversenyen is voltam.
Lukács Laura: Versenyszerűen lovagolsz?
Homovics Krisztina: Még nem, de a terveim között szerepel.
Lukács Laura: Palágyi Péter! Mit sportolsz?
Palágyi Péter: Én személyesen amerikai focizok és még mellette kung-fuzok is.
Lukács Laura: Hogyan tudsz a tanulásra koncentrálni az edzések mellett?
Palágyi Péter: Fél háromkor hazaérek, megcsinálom a házi feladatokat és aztán
indulok is az edzésre.
Lukács Laura: A focicsapathoz lenne egy-két szavam. Hogyan alakult ki az
osztályunkban a két focicsapat az osztályunkban?
Juhász Kristóf: Hát, megmondom őszintén, ahogy az osztályban klikkesedtünk, így
kerültem bele az egyik csapatba.
Lukács Laura: Más osztályokkal is szoktatok mérkőzést játszani?
Juhász Kristóf: Elég gyakran focizunk más osztályokkal is, eleinte sokszor vesztettünk,
de egyre jobb a csapatösszhang és egyre többet nyerünk. Gyakran járunk edzésekre
is, amit mi szervezünk Hejőcsabán, a Holcim pályán.
Lukács Laura: Sok összetűzés van a kettő csapat között?
Juhász Kristóf: Hát, néha elfajulnak a dolgok, néha egy-két pofon is elcsattan, de
ennek ellenére a meccsek végére mindig jól érezzük magunkat.
Lukács Laura: Az osztályunkban van olyan is, aki másban jeleskedik, nem sportokban,
például Lehóczky Kíra. Hány éve foglalkozol a madármentéssel?
Lehhóczky Kíra: A családommal már kereken öt éve foglalkozunk a madarakkal.
Lukács Laura: Más állatokat is elláttok?
Lehóczky Kíra: Igen. Kis emlősöket, mint például őzikéket, mókusokat és egyéb
állatokat.
Lukács Laura: Hol látjátok el őket?
Lehóczky Kíra: A garázsunkba kivan építve egy kis klinika, ott szoktuk ellátni a
kisállatokat.
Lukács Laura: A későbbiekben is szeretnél ezzel tovább foglalkozni?
Lehóczky Kíra: Igen. Az életem során állatorvos szeretnék lenni.
Palágyi Péter: Laura! Tudjuk, hogy te is rendszeresen sportolsz, mesélj egy kicsit
magadról.
Lukács Laura: Igen! Köszönöm a kérdésedet. Most éppen az MVSI Sportiskolánál
röplabdázom és mellette hobbiként szertornázok.
Lukács Laura: Köszönöm szépen a sportolóktól a válaszokat, további kitartást kívánok.
Lukács Laura: Remélem ti is kedvet kaptatok ahhoz, hogy havonta bemutatkozzatok
az iskolarádióban.